Psalm V na baryton, chór mieszany i orkiestrę (1930–31, wersja I)
Słowa: Wespazjan Kochowski
3.2.3.3./4.3.3.1./org, ar, pf, cel, batt/archi+coro misto+ Brt solo
Rękopis: AKP
Psalm V na baryton, chór mieszany i orkiestrę (1988, wersja II)
Słowa: Wespazjan Kochowski
3.2.3.3./4.3.3.1./ar, pf, cel, batt/archi+coro misto+ Brt solo
Rękopis: AKP
Kołacze, poemat weselny na chór żeński i 19 instrumentów (1942, wersja I)
Słowa: Szymon Szymonowic
2.1.2.1./2.2.0.0./ar, pf/1.1.1.1. + Coro femminile
Rękopis: AKP
Kołacze, poemat weselny na chór żeński i orkiestrę kameralną (1987–88, wersja II)
Słowa: Szymon Szymonowic
1.1.1.1./1.1.0.0./ar.pf.cel.batt./ 4.4.4.2.1. + Coro femminile
Rękopis: AKP
Prawykonanie: 26 października 2019 Warszawa, Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Marek Wroniszewski – dyrygent
Requiem na 4 głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (1945–49)
2.2.2.2./4.2.0.1./ar/archi, coro misto/ SATB solo
Wydanie: PWM 1949
Prawykonanie: 12 października 1949 Bruksela; Mariette Martin-Metten, Lina Dauby, Frédéric Anspach, Noel Pirotte, Chór i Orkiestra Radia Belgijskiego, Franz André – dyrygent
Wisła, kantata na głos recytujący, chór mieszany i zespół instrumentalny (1948–49, wersja I)
Słowa: Stefan Żeromski
0.0.0.0./4.0.0.0./2 ar, 2 pf, batt./ coro misto/ narratore
Rękopis: AKP
Prawykonanie: 27 czerwca 1950 Bruksela, Georges Génicot – narrator, Chór i Orkiestra Radia Belgijskiego, Franz André – dyrygent
Wisła, kantata na głos recytujący, chór mieszany i zespół instrumentalny (1979, wersja II)
Słowa: Stefan Żeromski
0.0.0.0./4.0.0.0./2 ar, 2 pf, batt/ coro misto/ narratore
Rękopis: AKP
Prawykonanie: 9 grudnia 1995, Kraków, Jarosław Sielicki – narrator, Zespół Instrumentalny Akademii Muzycznej w Krakowie, Krakowski Chór Kameralny, Stanisław Krawczyński – dyrygent
Treny, trzy fragmenty z Jana Kochanowskiego na głos i zespół instrumentalny (1950–51, wersja I)
1.0.1.1,/1.0.0.0./ar, pf/1.1.1.1.1.
Rękopis: AKP
Prawykonanie: ok. 1955, Monachium; Eugenia Zareska – mezzosopran, Roman Palester – fortepian
Treny, trzy fragmenty z Jana Kochanowskiego na głos i zespół instrumentalny (1962, wersja II)
ar, pf, cel, batt
Wydanie: PWM 1997
Prawykonanie: 28 września 1983 Kraków; Ewa Kowalczyk- Pawlik – mezzosopran, Capella Cracoviensis, Stanisław Gałoński – dyrygent
Trzy sonety do Orfeusza na sopran i orkiestrę (1951–52, wersja I)
Słowa: Rainer Maria Rilke
1.1.2.0,/2.2.0.0./ar, pf./1.1.2.1.1
Prawykonanie: 13 maja 1952 Paryż, Mariette Martin-Metten – sopran, Ensemble Luois de Froment, Roman Palester – dyrygent
Rękopis: AKP
Trzy sonety do Orfeusza na sopran i orkiestrę (przed 1980, wersja II)
Słowa: Rainer Maria Rilke
2.2.2.1./2.2.2.0./ar, pf, cel, batt/6.6.10.8..6.4./ S solo
Rękopis: AKP
Trzy wiersze Czesława Miłosza na sopran i 12 instrumentów (1975–77)
ar, pf, cel, /2.2.3.2.0
Wydanie: PWM 1993
Prawykonanie: 18 maja 1979 Paryż, Maria Sartova – sopran, Formation de Chambre du Nouvel Orchestre Philharmonique de Radio France, Alexandre Myrat – dyrygent
Hymnus pro gratiarum actione (Te Deum) na chór dziecięcy, 2 chóry mieszane i zespół instrumentalny (1979)
0.0.0.0./0.3.3.0./batt/2 cori misti / coro infantile
Wydanie: PWM 1983
Prawykonanie: 30 września 1983 Kraków; Chór i Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Chór Dziecięcy Szkoły Muzycznej I st. w Krakowie, Tadeusz Strugała – dyrygent
Listy do Matki, kantata na baryton i małą orkiestrę (1984–87)
Słowa: Juliusz Słowacki
1.1.1.1./1.1.0.0../ar, pf, cel, batt/1.1.1.1.1./ Brt solo
Prawykonanie: 23 maja 1994 Kraków, Piotr Kusiewicz – baryton, Capella Cracoviensis Stanisław Krawczyński– dyrygent
Rękopis: AKP
Kolędy na sopran solo z towarzyszeniem instrumentów (1988)
Rękopis w rękach prywatnych
Prawykonanie: 31 stycznia 1989 Kraków, Capella Cracoviensis, Stanisław Gałoński – dyrygent