1929
Sonatina na skrzypce i wiolonczelę, utwór zaginiony
1929–1930
I Kwartet smyczkowy, utwór zaginiony
1930
Muzyka symfoniczna na wielką orkiestrę symfoniczną, utwór wycofany przez kompozytora
I. Sinfonia
II. Concerto
III. Recitativo e basso ostinato
Trzy pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na sopran i fortepian
I. Żółta pieśń
II. Gil i sroka
III. Jak się najlepiej opędzać od szerszenia
1930–1931
Psalm V na baryton, chór mieszany i orkiestrę
1932
Taniec z Osmołody na wielką orkiestrę symfoniczną
Symfonia dziecięca na flet, dwa oboje, dwa klarnety, fagot i perkusję.
I. Wstęp
II. Melodia
III. Polka
IV. Aria z wariacjami
V. Finale
1934–1935
I Symfonia na wielką orkiestrę, utwór zaginiony
1935
Wariacje na orkiestrę kameralną
Mała uwertura na orkiestrę symfoniczną
Łatwe utwory na fortepian
I. Kanon
II. Piosenka łowicka
III. Pociąg towarowy
1935–1936
Koncert na fortepian i orkiestrę, utwór zaginiony
1936
II Kwartet smyczkowy
I. Lento espressivo – Assai vivace
II. Lento, molto espressivio
III. Vivace – Lento
Sonatina na trzy klarnety, utwór zaginiony
1937
Pieśń o Ziemi, balet w trzech odsłonach
I. Wstęp
II. Sobótka
III. Wesele
IV. Dożynki
Tańce polskie z baletu Pieśń o Ziemi na orkiestrę
1937–1938
Suita symfoniczna
I. Sinfonia
II. Aria
III. Scherzo
IV. Introduzione e fugato
1938
Concertino na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową (wersja I – zaginiona)
1939
Sonata na dwoje skrzypiec i fortepian
I. Allegro animato assai
II. Lento misterioso
III. Allegro giusto
1939–1940
Divertimento na sześć instrumentów, utwór zaginiony
1939–1941
Koncert na skrzypce i orkiestrę
I. Allegro non troppo
II. Andante misterioso
III. Allegro giocoso
1940
Sonatina na fortepian na 4 ręce
I. Allegro giusto
II. Andante con moto e molto espressivo
III. Allegro vivace
1941–1942
II Symfonia
I. Allegro non troppo
II. Molto lento (quasi passacaglia)
III. Scherzo. Vivace e molto feroce
IV. Molto lento e calmo – Allegrretto giusto (fuga)
1942
Concertino na fortepian i orkiestrę
I. Allegro moderato
II. Lento cantabile ed espressivo
III. Allegretto assai moderato
Kołacze, poemat weselny na chór żeński i 19 instrumentów (wersja I)
I. Allegro moderato (Sroczka krzekcze na płocie)
II. Allegretto (Już nam się stawało oczu)
III. Molto lento (Pełna jest trwogi miłość)
IV. Intermezzo. Andante, molto cantabile
V. Tempo di polonia (Jużeście w stadle świętym)
VI. Allegro moderato (Panicze, co tu z panną siedzisz za stołem)
1942–1944
III Kwartet smyczkowy (wersja I)
I. Allegro non troppo
II. Presto
III. Lento, molto espressivo e teneramamente
IV. Allegro assai moderato
1943
Polonezy Michała Kleofasa Ogińskiego na małą orkiestrę
Dwie etiudy na fortepian II Allegro non troppo
1944
Żywe kamienie, opera (nie dokończona)
1945
Dwie etiudy na fortepian
I. Allegro giusto
II. Allegro non troppo
1945–1948
Requiem na 4 głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę
I. Requiem
II. Dies irae
III. Quid sum miser
IV. Confutatis
V. Lacrimosa
VI. Sanctus
VII. Lux aeterna
VIII. Agnus Dei
1946
Serenada na dwa flety i orkiestrę smyczkową
I. Sinfonia
II. Aria
III. Scherzino
IV. Notturno
V. Tema con variazioni
I. Lento tranquillamente – Allegro assai moderato
II. Allegretto commodo
III. Lento molto espressivo
1947
Concertino na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową (wersja II)
I. Capriccio
II. Introduction et Allegro
Nokturn na orkiestrę smyczkową (wersja I)
Mała serenada na flet, skrzypce i altówkę
I. Allegro non troppo
II. Andante tranquillamente
III. Vivace
IV. Andantino
V. Allegro giusto
1948
Sinfonietta na orkiestrę kameralną
I. Allegro moderato
II. Andante, molto cantabile
III. Vivace
Divertimento na 9 instrumentów
I. Sinfonia. Lento ben cantando – Allegro giusto
II. Aria. Andante tranquillamente
III. Alla Polka. Tempo di Polka
IV. Intermezzo. Lento tranquillamente
V. Rondo. Vivace
Suita weselna na mały zespół instrumentalny
1948–1949
III Symfonia na dwie orkiestry smyczkowe
I. Molto lento e tranquillamente – Allegro, assai moderato
II. Molto adagio e tranquillamente
III. Allegretto commodo
Wisła, kantata na głos recytujący, chór mieszany i zespół instrumentalny (wersja I)
I. Lento misterioso – Allegretto leggiero (Poczęcie Wisły)
II. Largo grave (Z nizinnych błot)
III. Allegro moderato (Suchy wiatr)
1948–1952
IV Symfonia (wersja I)
1950–1951
Treny, trzy fragmenty z Jana Kochanowskiego na głos i zespół instrumentalny
I. Molto lento (Nie chciałem żywym śpiewać)
II. Lento grave (Nieznajomy wróg miesza ludzkie rzeczy
III. Grave (Kłosie mój jedyny)
1951
Missa brevis na chór mieszany a cappella (1951)
I. Kyrie
II. Gloria
III. Credo
IV. Sanctus
V. Benedictus
VI. Agnus Dei
1951–1952
Trzy sonety do Orfeusza na sopran i orkiestrę (wersja I)
I. Vivace passionato (Errichtet keinen Denkstein)
II. Vivace tempestoso (Wandelt sich rasch auch die Welt)
III. Largo, molto espressivo (Nur wer die Leier schon hob)
1953
1954
Nokturn na orkiestrę smyczkową (wersja II)
Adagio na orkiestrę smyczkową
I. Lento grave
II. Vivace
III. Lento espressivo
IV. Agitato
V. Larghetto
VI. Largo pesante
VII. Andantino
VIII. Allegretto
IX. Lento
V. Vivace brilante e vigoroso
1955
Variazioni per orchestra (wersja I)
Taniec polski z baletu Pieśń o Ziemi na skrzypce i fortepian
Concertino per clavicembalo e dieci strumenti su temi di vecchie danze polacche
I. Intrada
II. Aria
III. Danza
IV. Intermezzo
V. Tema con variazioni
VI. Rondo
1956–1959
Muzyka na dwa fortepiany i orkiestrę
I. Molto lento, grave – Allegro deciso
II. Lento
III. Allegro deciso – Largo, grave
1957–1959
Koncert na skrzypce i orkiestrę (wersja II)
I. Allegro non troppo
II. Lento misterioso
III. Allegro giusto
1958
Study 58 na orkiestrę kameralną
Piccolo concerto per orchestra da camera
I. Allegro commodo
II. Larghetto tranquillissimo
III. Andantino
IV. Vivace
V. Lento misterioso
VI. Allegretto
1959
I. Allegro flessibile e grazioso
II. Lento
III. Vivace, agitato
IV. Lento misterioso
1959–1961
Śmierć Don Juana, akcja sceniczna w jednym akcie
1962
Treny, trzy fragmenty z Jana Kochanowskiego na głos i zespół instrumentalny (wersja II)
I. Molto lento (Nie chciałem żywym śpiewać)
II. Lento grave (Nieznajomy wróg miesza ludzkie rzeczy
III. Grave (Kłosie mój jedyny)
1963
Śmierć Don Juana, trzy fragmenty symfoniczne na orkiestrę
I. Molto lento
II. Deciso
III. Lento grave
1963–1964
Thème – wariacje – Interlude – wariacje – Coda
1965
Duety na dwoje skrzypiec
I. Allegro giusto
II. Molto lento, liberamento
III. Vivace
IV. Molto lento
V. Lento, assai intenso
VI. Allegro non troppo
VII. Lento, molto espressivo
VIII. Allegro vigoroso
1966–1968
1967
Trio stroikowe
I. Allegro giusto, deciso
II. Andante affettuoso e flessibile
III. Allegro moderato
1968
Variazioni per orchestra (wersja II)
Sonata na skrzypce i wiolonczelę
I. Allegretto moderato
II. Largo
III. Allegro vivace
IV. Allegretto iniziale
1969
Suita we czwórkę na obój, skrzypce, altówkę i wiolonczelę
I. Allegretto commodo
II. Lento, molto espressivo
III. Vivace
IV. Lento, grave e pesante
V. Allegro deciso
1970–1971
I Sonata na fortepian
I. Allegro deciso
II. Molto lento
III. Allegro deciso
1972
Wariacje na fortepian
1973
Passacaglia na fortepian
1974
III Kwartet smyczkowy (wersja II)
I. Allegro vivace
II. Molto vivace
III Molto lento
IV Allegro giusto
1974–1975
I. Dynamique
II. „L’ombra della notte”
III. Deux tons
IV. Petits mondes
V. Lignes des rêves
VI. Canon
VII. Jaune sur rouge
VIII. Evocation
IX. Phantastique rigoureux
X. Ricordanza L.D. 18 II 1975
1975–1977
Trzy wiersze Czesława Miłosza na sopran i 12 instrumentów
I. Wiara. Molto lento espressivo
II. Nadzieja. Allegretto assai moderato
III. Miłość. Molto lento
1975–1978
Koncert na altówkę i orkiestrę
1977
Concertino na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową (wersja III)
przed 1981
Trzy sonety do Orfeusza na sopran i orkiestrę (wersja II)
I. Lento grave (Errichtet keinen Denkstein)
II. Vivace tempestoso (Wandelt sich rasch auch die Welt)
III. Largo, molto espressivo (Nur wer die Leier schon hob)
1977–1981
I. Pesante, con forza
II. Stesso tempo
III. Molto lento, misterioso
IV. Vivace
V. Molto lednto, calmo
1978
Monogramy, koncert kameralny na sopran i fortepian
Kantata Wisła (wersja II)
1979
Hymnus pro gratiarum actione (Te Deum) na chór dziecięcy, 2 chóry mieszane i zespół instrumentalny
I. Lento maestoso (Te Deum laudamus)
II. Lento (Tu rex gloriae)
III. Risoluto e vigoroso (Salvum fac)
1979–1981
Etiudy na fortepian
I. Allegro giusto
II. Andante affettuoso
III. Allegro moderato
IV. Lento
V. Quasi lento
VI. Assai vivace, sciolto
VII. Molto lento
VIII. Allegro vivace
IX. Molto lento
X. Allegro brillante e vigoroso
1980
II Sonata na fortepian
I. Assai moderato
II. Lento misterioso
III. Molto vivace
1984
Sinfonietta (wersja II)
I. Allegro moderato
II. Andante, molto cantabile
III. Vivace
1984–1985
Koncert na skrzypce i orkiestrę (wersja III)
I. Allegro moderato
II. Lento misterioso
III. Allegro giusto
1984–1987
Listy do Matki, kantata na baryton i małą orkiestrę
1985
Wisła, kantata na głos recytujący, chór mieszany i dwa fortepiany (wersja III)
Trio na flet, altówkę i harfę
1986
Suita symfoniczna (wersja II)
1986–1987
Kołacze, poemat weselny na chór żeński i orkiestrę kameralną (wersja II)
I. Allegro giusto (Sroczka krzekcze na płocie)
II. Andantino scorevvole (Już nam się stawało oczu)
III. Molto lento (Pełna jest trwogi miłość)
IV. Andante
V. Tempo di Polacca (Jużeście w stadle świętym)
VI. Allegro moderato (Panicze, co tu z panną siedzisz za stołem)
1988
Kolędy na chór mieszany
I. Pasterze mili
II. Lulajże Jezuniu
III. Wiwat dzisiaj
IV. Kiedy słyszę
V. Przybieżeli do Betlejem
VI. Jezus malusieński
VII. W żłobie leży
Kolędy na sopran solo z towarzyszeniem instrumentów
I. Narodził się Chrystus
II. Kołysanka Matki Boskiej
III. Witajmy Jezusa
Psalm V na baryton, chór mieszany i orkiestrę (wersja II)